عید سعید فطر بر تمامی مسلمان جهان مبارک باد.

قضاوت در مورد دوومیدانی را برعهده دلسوزان ورزش می‌گذارم استان

قضاوت در مورد دوومیدانی را برعهده دلسوزان ورزش می‌گذارم

رئیس هیئت دوومیدانی استان آذربایجان غربی گفت: به هیچ عنوان خوب نیست اگر ما بگوییم چون کسی طرفدار یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون دوومیدانی بوده باید با او زاویه پیدا کنیم و او را حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دوره چهار ساله ریاست مجید کیهانی مهر ماه سال گذشته به پایان رسید و ایرج عرب به عنوان سرپرست در این فدراسیون مشغول به فعالیت شد. اسفند ماه سال گذشته به اصرار وزارت ورزش و جوانان و با وجود مخالفت برخی هیئت‌های استانی، انتخابات فدراسیون دوومیدانی برگزار شد. در این مجمع انتخاباتی سه رئیس هیئت حضور نداشتند و حواشی زیادی به وجود آمد. در نهایت مجمع انتخاباتی برگزار و افشین داوری به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. حواشی در فدراسیون دوومیدانی با انتخاب رئیس به پایان نرسید و بعد از چند روز از انتخاب رئیس جدید این فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان انتخابات را ابطال کرد و در نهایت مهدی مبینی به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد.

روز گذشته مجمع فوق العاده دوومیدانی هیئت استان آذربایجان غربی برگزار شد. فهیمی رئیس این هیئت که از مخالفان برگزاری مجمع در اسفند ماه سال گذشته بود، به عنوان رئیس دوباره در سمت خود ابقا شد. شنیده می‌شود به دلیل حمایت فهیمی از رئیس فدراسیون سابق و عدم حضورش در مجمع انتخاباتی سال گذشته، سرپرست فعلی فدراسیون دوومیدانی تمایل به حضور او نداشت؛ اما با رأی اعضای مجمع فهیمی دوباره به عنوان رئیس در سمت خود ابقا شد.

حسین فهیمی در گفتگو با خبرنگار آنا درباره برگزاری مجمع فوق‌العاده هیئت دوومیدانی آذربایجان غربی گفت: این مجمع با حضور مدیرکل ورزش استان و اعضا برگزار و عملکرد من در این مجمع بررسی شد. به هر حال ما سالیانه یک بار چنین مجمع برگزار می‌کنیم و سال گذشته در تیر ماه در مورد عملکرد و برنامه‌ها توضیح دادم و امسال هم باید در مورد وضعیت دوومیدانی استان آذربایجان غربی و عملکردم برای اعضای مجمع و مدیرکل ورزش توضیح می‌دادم. البته تصمیم گرفته‌ام که حداقل سه یا چهار ماه بارعملکردم را برای اعضا توضیح دهم تا اهداف وزارت ورزش و فدراسیون دوومیدانی را به نحو احسن انجام دهم.

وی گفت: روز گذشته مجمع فوق‌العاده در فضایی آرام برگزار شد. انتقادها و پیشنهاداتی هم برای بهتر شدن کارها به من دادند. نقطه‌ضعف‌ها را هم گوشزد کردند و در نهایت با رأی اکثریت اعضای مجمع دوباره به عنوان رئیس هیئت دوومیدانی استان آذربایجان غربی انتخاب شدم. امیدوارم که بتوانم در این سمت برای پیشبرد دوومیدانی در استان آذربایجان غربی تمام تلاش خود را به کار گیرم.

رئیس هیئت دوومیدانی استان آذربایجان غربی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود به دلیل حمایت او از کیهانی رئیس سابق فدراسیون، تمایل به برکناری او داشتند، اظهار کرد: مجمع فوق‌العاده دوومیدانی استان آذربایجان غربی ربطی به حمایت از نامزد خاصی ندارد. مدیرکل ورزش این استان از من خواست تا عملکردم را برای آنها توضیح دهم و فعالیتی که در این مدت در استان آذربایجان غربی برای پیشرفت دوومیدانی انجام داده‌ام برای آنها بازگو کنم. در نهایت اعضای مجمع هم پس از شنیدن صحبت‌های من دوباره رأی به ابقا دادند. به نظرم مطرح کردن این مسائل به دوومیدانی آسیب می‌زند. من از سرپرست فعلی فدراسیون تشکر می‌کنم و باید پیشرفت دوومیدانی را اساس کار خود قرار دهیم.

رئیس هیئت دوومیدانی استان آذربایجان غربی در پاسخ به این سؤال که در مجمع فدراسیون دوومیدانی در اسفند ماه سال گذشته اعلام کردند هیچ نماینده‌ای از طرف آنها به مجمع معرفی نشده و اداره کل استان نماینده فرستاده است، اظهار کرد: وضعیت مجمع و نتیجه‌ای که به وجود آمد را همه دیدند و من قضاوت را برعهده دلسوزان ورزش کشور می‌گذارم. در این مورد بارها صحبت کرده‌ام و همان‌طور که گفتم اگر سرپرست یک فدراسیون به دنبال حذف سه نفر از رؤسای هیئت‌ها به دلیل حمایت از یک نامزد خاص باشد، در نهایت دوومیدانی ضربه می‌خورد. قضاوت در این خصوص را بر عهده اهالی دوومیدانی می‌گذارم و صحبتی در این خصوص ندارم.

وی تأکید کرد: من دوست ندارم به مسائل حاشیه‌ای ورود کنم. مجمعی فوق‌العاده در فضایی آرام برگزار شد. من حتی به کسانی که در این مجمع به من رأی نداده‌اند احترام می‌گذارم. تذکر و انتقاد خیلی خوب است و به پیشرفت فرد کمک می‌کند. قطعاً با مخالفان هم دست دوستی می‌دهم و در جهت اعتلای دوومیدانی شهرستان آذربایجان غربی تلاش می‌کنم. از فدراسیون دوومیدانی هم این انتظار وجود دارد که بزرگوارانه رفتار کند. کیهانی چهار سال رئیس فدراسیون دوومیدانی بوده و برای پیشرفت این رشته تمام تلاش خود را به کار گرفته است. در حال حاضر او دشمن دوومیدانی نیست و به هیچ عنوان خوب نیست اگر ما بگوییم چون کسی طرفدار یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون دوومیدانی بوده باید با او زاویه پیدا کنیم و او را حذف کنیم.

فهیمی گفت: در حال حاضر فرصتی به وجود آمده و به خاطر شیوع ویروس کرونا المپیک یک سال به تعویق افتاده. ما یک سال فرصت داریم تا سهمیه‌های خود را برای آوردگاه توکیو افزایش دهیم. در دوره گذشته دوومیدانی با ۱۰ سهمیه راهی المپیک شد ولی الان ما فقط دو سهمیه گرفته‌ایم. سرپرست فدراسیون و همکاران او باید تلاش کنند تا تعداد سهمیه‌های المپیک را افزایش دهند.

رئیس هیئت دوومیدانی استان آذربایجان غربی گفت: کیهانی بد یا خوب به مدت چهار سال به ورزش دوومیدانی خدمت کرده است و اگر ایراد و اشکالی هم داشته باید تذکر می‌دادیم. در مجمع انتخابات فدراسیون ۴۲ نفر از نخبگان دوومیدانی کشور دور هم جمع می‌شوند تا به یک نفر رأی بدهند. از این ۴۲ نفر ۳۱ نفر آنها رؤسای هیئت‌ها هستند که در واقع بار اصلی دوومیدانی روی دوش آنهاست. من هم یکی از اعضای مجمع هستم. روسای هیئت‌ها بدون چشمداشت و حتی دریافت یک ریال پول در جهت پیشرفت دوومیدانی تلاش می‌کنند. به اعتقاد من وزارت ورزش و فدراسیون دوومیدانی باید قدر رؤسای هیئت‌ها را بدانند. آنها هیچ پولی دریافت نمی‌کنند.

فهیمی عنوان کرد: در حال حاضر در استان آذربایجان غربی، سهند نوری یکی از دوومیدانی‌کاران جوان است که آینده درخشانی دارد و به طور حتم او هر افتخاری کسب کند برای استان آذربایجان غربی و کشور ایران است. بنابراین از فدراسیون دوومیدانی و مسئولان ورزش کشور این توقع وجود دارد که دست رؤسای هیئت‌ها را بگیرند. هم‌اکنون ما هشت ماه است که هیچ منابع مالی از فدراسیون دریافت نکرده‌ایم در حالی که به خوبی می‌دانید هیئت‌ها منابع مالی خود را از فدراسیون‌ها و اداره کل ورزش دریافت می‌کنند. دوومیدانی رشته ضعیفی در ایران است، شاید خانواده‌ها برای این رشته هزینه نمی‌کنند اما یک خانواده برای اینکه فرزندش شنا یاد بگیرد، یک میلیون هم هزینه می‌کند؛ اما برای دوومیدانی چنین هزینه نمی‌کنند. بنابراین بار اصلی هزینه هیئت‌ها بر عهده رئیس هیئت است و ما باید تلاش کنیم تا به اهداف خود برسیم.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر هشت ماه است هیچ منابع مالی به شما تعلق نگرفته، پس هزینه‌های خود را از کجا تأمین می‌کنید؟ اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی یک سالن اختصاصی دوومیدانی داریم که ما از این سالن کسب درآمد می‌کنیم. از طرف دیگر من به عنوان رئیس هیئت این استان با برخی از خیّرین صحبت کرده‌ام و آنها به ما کمک می‌کنند. خوشبختانه در این مدت هم در تمامی برنامه‌ های فدراسیون دوومیدانی  شرکت کرده‌ایم. البته اداره کل ورزش استان هم کمک می‌کند که از آنها تشکر می‌کنم. از زمانی که کیهانی از فدراسیون دوومیدانی رفته این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود. ابتدا عرب سکان فدراسیون را به دست گرفت و اگرچه با دوومیدانی آشنایی نداشت اما در مدت حضورش خیلی به ما کمک کرد. اردوها به صورت منظم برگزار می‌شد. از استان آذربایجان غربی یک ورزشکار جوان برای مسابقات آسیایی تمرین می‌کرد. ورزشکار ما چهار ماه در اردو بود و سرپرست فدراسیون از او حمایت می‌کرد. متأسفانه با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته تمام اردوها تعطیل شد.

وی همچنین به وضعیت دوومیدانی و اداره شدنش با سرپرست اشاره کرد و گفت: بدون شک مدیریت موقت در یک فدراسیون ضربه سنگینی به آن رشته ورزشی وارد می‌کند. من نمی‌دانم در حال حاضر وضعیت احسان حدادی و حسن تفتیان که دو ملی‌پوش المپیکی ما هستند به چه صورت است و آیا فدراسیون فکری برای آنها کرده یا خیر؛ اما می‌دانم که برای ورزشکار استان آذربایجان غربی، سهند نوری که پرتابگر چکش است هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و اردویی برای تقویت او در نظر گرفته نشده است.

فهیمی خاطرنشان کرد: به هر حال اگر فدراسیون برنامه‌ای برای این ورزشکار داشت باید از طریق من به او انتقال داده می‌شد. نوری قرار بود در مسابقات آسیایی شرکت کند و به طور حتم اگر حمایتی که در دوره سرپرستی ایرج عرب از این ورزشکار می‌شد، ادامه پیدا می‌کرد، مدال طلای آسیا نصیب استان آذربایجان غربی و کشور ایران می‌شد. متأسفانه تاکنون هیچ حمایتی از این ورزشکار عضو تیم ملی نشده است. این در حالی است که ما باید قدر جوانان و ورزشکاران خود را بدانیم. آنها برای موفقیت ایران تلاش می‌کنند. من فکر می‌کنم فدراسیون‌هایی که با رئیس اداره می‌شوند وضعیت بهتری دارند، آنها حداقل به فکر قهرمانان خود هستند و در این شرایط رها نشده‌اند.









در وارد کردن عبارت امنیتی حروف کوچک و بزرگ اهمیتی ندارد

در حال ارسال پیام،لطفا صبر نمایید ...

پیام شما با موفقیت ارسال شد