عید سعید فطر بر تمامی مسلمان جهان مبارک باد.

دیدار مدیرکل ورزش وجوانان استان آذربایجان غربی با میرکاوه موسوی استان

دیدار مدیرکل ورزش وجوانان استان آذربایجان غربی با میرکاوه موسوی

بنا به گزارش روابط عمومی هیئت دو و میدانی استان آذربایجان غربی ، با هماهنگی حسین فهیمی رییس هیئت دو و میدانی استان آذربایجان غربی و به جهت ارج نهادن به تلاش های میرکاوه موسوی در جهت کسب سهمیه المپیک 2016 ریو برزیل، عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش وجوانان استان روز جمعه به همراه پورایراندوست معاون امور ورزشی اداره کل و تعدادی از پیشکسوتان دو و میدانی استان با حضور در منزل میرکاوه موسوی و دیدار با این ورزشکار و خانواده اش افزود: موسوی یکی از ورزشکاران بی حاشیه و با اخلاق کشور است که با بیش از 15 سال سابقه در رشته پرتاب چکش و روکوردزنی های فراوان امسال برای دومین بار جواز حضور در المپیک را برای کشورمان کسب کرده است.
وی اظهار کرد: اداره کل و هیات دو و میدانی استان هر آنچه که در توان داشته، برای حمایت مادی و معنوی از این ورزشکار ملی پوش انجام داده است و امید داریم مسئولان کشور نیز بیشتر از این به فکر قهرمانان المپیکی در تامین نیازهای مادی و معنوی آنها باشند.
چمن گلی بیان کرد: بازی های المپیک بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان است که نخبه های برتر هر کشور در آن گرد هم می آیند.
وی ادامه داد: حضور میرسعید معروف، میلاد عبادی پور، سیامند رحمان و میرکاوه موسوی به همراه تیم های ملی والیبال، وزنه برداری معلولان و دو و میدانی به عنوان چهار ورزشکار آذربایجان غربی در المپیک برزیل افتخاری است که نصیب استان شده است.
چمن گلی افزود: میرصادق موسوی پدر و مربی اصلی میر کاوه موسوی نیز عمر خود را در راه رشته پرتاب چکش و صرف تربیت و آموزش ورزشکاران این رشته کرده است، ضمن اینکه باید از تلاش های حمید هفت چشمه دیگر مربی فعال این رشته نیز تقدیر و قدردانی کنیم.
وی ادامه داد: قهرمانان ورزشی باید با روحیه معنوی و توکل به خدای متعال وارد میدان المپیک شوند و با تعصب و غیرت همیشگی در جهت کسب مدال های رنگارنگ تلاش کنند.
حسین فهیمی رئیس هیات دو و میدانی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: رشته پرتاب چکش قدمت طولانی در شهر ارومیه دارد و قهرمانانی همچون میر صادق موسوی، حمید هفت چشمه، قربان صلاحی، میرکاوه موسوی و پریناز ابراهیمی ، اکبر هلالی ، حامد صلاحی ، فاطمه مهر آور با ثبت رکوردهای ایران حرفهایی زیادی برای گفتن داشته و دارند.
وی اظهار کرد: میر کاوه موسوی در سال گذشته با حمایت مدیر کل ورزش و جوانان استان انگیزه بالایی برای رسیدن به مقام قهرمانی ایران و کسب سهمیه المپیک به دست آورد و با غیرت و تعصب مثال زدنی به قول خود در رسیدن به المپیک برزیل عمل کرد.
میرکاوه موسوی قهرمان المپیکی پرتاب چکش ایران نیز در این دیدار افزود: خدا را شاکرم که موفق به کسب سهمیه شدم و این در حالی بود که من در سال 94 و قبل از مسابقات لیگ باشگاه های ایران به علت برخی مشکلات تصمیم داشتم ورزش قهرمانی را کنار بگذارم ولی با حمایت های آقای فهیمی ومدیر کل محترم ورزش وجوانان استان به تمریناتم ادامه دادم .
وی اظهار کرد: طی 15 سال گذشته زحمات بسیار زیادی برای رشته پرتاب چکش متحمل شده ام و انتظار دارم مسئولان ورزش کشور بیش از این هوای قهرمانان خود را داشته باشند.
موسوی گفت: درسال 1394 و1395 با پی گیری های  رییس هیئت دو و میدانی استان وحمایت های رییس فدراسیون دو و میدانی کشور در اردوی 75 روزه بلاروس وزیر نظر آقای آنوش مربی صاحب نام جهان به تمریناتم ادامه دادم وبه لطف خدا توانستم سهمیه المپیک را بدست آورم و انتظار داشتم قبل از اعزام به المپیک در اردوی تمرینی بلاروس حاضر شوم ولی این چنین نشد و من مجبورم در خانه پرتاب ارومیه به تمریناتم ادامه دهم.
به گزارش ایرنا، میر کاوه موسوی قهرمان ارومیه ای و ملی پوش پرتاب چکش ایران با پرتابی معادل 77 متر و 40 سانتیمتر با شکستن رکورد ملی این رشته، سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل را کسب کرده است.
رکورد پرتاب چکش ایران،  مدالهای نقره مسابقات 2009 و 2011 غرب آسیا، مدال نقره بازی های 2010 گوانگ جو، مدال نقره ستارگان 2007 آسیا و مدال طلای باشگاه های ایران در سال 94 را در کارنامه دارد وحضور وی در المپیک 2012 لندن نیز از دیگر افتخارات این ورزشکار ارزنده است.
موسوی 13 بار رکورد ایران را شکسته و موفق شده رکورد کشور را از 64 متر به 77 متر و 40 سانتیمتر ارتقاء ببخشد.
این ورزشکار دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ورزش در دانشگاه آزاد مهاباد است.
در پایان این دیدار صمیمی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اهدا پاداش 100 میلیون ریالی از زحمات میر کاوه موسوی تجلیل کرد.
چمن گلی همچنین با تقدیم سکه بهار آزادی به میرصادق موسوی (پدر و مربی اولیه میر کاوه موسوی) و حمید هفت چشمه دیگر مربی رشته پرتاب چکش ارومیه که خود از قهرمانان این رشته بوده ودر حال حاضر نیز شاگردان وی در رده های سنی مختلف در مسابقات کشوری رکورد دار بوده وبه مقام های متعددی دست یافته اند قدردانی کرد.

گزارش تصویری این دیدار صمیمی :









در وارد کردن عبارت امنیتی حروف کوچک و بزرگ اهمیتی ندارد

در حال ارسال پیام،لطفا صبر نمایید ...

پیام شما با موفقیت ارسال شد