عید سعید فطر بر تمامی مسلمان جهان مبارک باد.

۶ اشتباهی که در انجام حرکات کششی مرتکب می شوید

۶ اشتباهی که در انجام حرکات کششی مرتکب می شوید

یاد گرفتن روش های صحیح کشش عضلات می تواند در جلوگیری از آسیب در ورزش و زندگی روزمره به شما کمک کنند. هدف شما چه رسیدن به بدنی منعطف باشد و چه رسیدن به انعطافی قابل قبول برای ورزش و سلامتی، حرکات کششی شما را در رسیدن به اهداف تان یاری می دهد.

با این وصف اما خیلی ها به اشتباه فکر می کنند، هدف آن ها باید رسیدن به اوج انعطاف پذیری با هر قیمتی باشد اما خود این شروع تمام مشکلات است! در این مطلب علم ورزش ۶ اشتباه رایج و نادرست در انجام حرکات کششی و نحوه تصحیح آن ها را برای شما آموزش می دهد.

شما از قانون "نابرده رنج گنج میسر نمی شود" پیروی می کنید

به بدن تان گوش دهید و بدانید درد پیغامی است که نشان می دهد یک چیز اشتباه است. اگر می خواهید به دلیل آسیب دیدگی خانه نشین و نیمکت نشین شوید پس به کشش ادامه دهید و به درد و صدای بدن خود توجهی نکنید! بهترین ایده این است که به بدن تان گوش دهید چون بدن تان از شما باهوش تر است! منتظر نمانید تا بدن تان فریاد بکشد، به نجواهای یواشکی بدن گوش دهید، توجه کنید و دقیقا" منظور آن را درک کنید. در کل یعنی در فشار وارده بر بدن در انجام حرکات کششی زیاده روی نکنید.

همیشه حرکات کششی تکراری انجام می دهید

روش و تکنیک های زیاد و متنوعی برای کشش عضلات بدن وجود دارند اما دقت کنید انتخاب حرکات کششی که با شرایط کنونی بدن تان همخوانی ندارند می تواند به بدن تان آسیب برسانید. از مربیان مجربی که در این زمینه تخصص دارند، راهنمایی بگیرید و ار آن ها بخواهید شما  را راهنمایی کنند. این کار باعث جلوگیری از آسیب بدن در دراز مدت می شود. فیزیوتراپیست ها، مربیان یوگا و پیلاتس، کارشناس های ورزش می توانند به شما اطمینان دهند که حرکات کششی که انجام می دهید کاملا" درست و مناسب شما هستند.

مطلب مرتبط: سه باور غلط در مورد تمرین های کششی

قسمت اشتباهی از بدن تان را کشش می دهید

دقیقا" بدانید کدام قسمت از بدن و چه عضله ایی را کشش می دهید. برخی از ساختارهای بدنی از مواد ویژه ایی ساخته شده اند که به هیچ وجه به حرکات کششی واکنش نشان نمی دهند. اگر فیزیوتراپ دستور داد که در خانه تاندون IT ( تاندون دراز بین قسمت خارجی لگن و زانو) را کش آورید، باید او را از شغلش بر کنار کنید! تمام حرکات کششی در دنیا قادر به کشش این تاندون نیستند.

پس برای آرامش دادن به بافت های پیوندی چه باید کرد؟ بدن را در حالت تعادل و توازن قرار دهید. می توانید دراز بکشید و محدودیت ها را از بافت های پیوندی بر دارید که باعث کشیدگی دائمی، تعادل عضلانی اسکلتی و کاهش درد می شود.

هنگام حرکات کششی، درد نا متقارن را تجربه می کنید، چه چیزی آن را بدتر می کند؟

اگر شما سفتی یا درد دارید، لطفا" قبل از اینکه حرکات کششی انجام دهید با بدن تان برای متقارن بودن یا نبودن آن را بررسی کنید. زمانی که بدن نا هماهنگ و نابرابر کار کند، عضلات در یک سمت سفت می شوند در حالی که در طرف مقابل ضعیف هستند. این حالت منجر به آسیب های جدی و فراوان در مفاصل و استخوان ها می شود.

کشش یک نقطه خارج از اصول آن و همراه با علایم بیماری باعث بدتر شدن وضعیت می شود. عدم تقارن از آسیب های قبلی یا عادت های قامتی بد دلایل قابل قبولی هستند که یک متخصص حرفه ای حرکت را برای مشاوره گرفتن پیدا کنید.

اگر خود را برای یک مسابقه یا بازی گرم می کنید، شما نیاز به یک برنامه گرم کردن یا کششی فعال و پویا دارید تا خون به عضلات برسد و آن ها در بهترین شرایط خود برای اجرا قرار بگیرند. به دویدن نرم و آهسته در یک مکان یا زانو بلند یا پروانه فکر کنید. کشش طولانی مدت و ثابت در این شرایط باعث سر درگمی شما و حتی منجر به آسیب می شود.

عضله ایی را کشش می دهید که نیاز دارد تقویت شود

گاهی یک دلیل وجود دارد که یک عضله ویژه در بدن تان سفت شده است. این دلیل می تواند ضعیف بودن باشد. کشش این عضله می تواند سبب ضعف بیشتر گردد و تنها باعث ارتقاء الگو یا عادتی شود که ممکن است منجر به آسیب شود. مثل یک ورزشکار حرفه ایی با خود رفتار کنید. مهم نیست اگر یک مبتدی یا آماتور هستید. چیزهای جدید در مورد بدن تان را یاد بگیرید. از مربی های مجرب بهره ببرید و همیشه دنبال افزایش اطلاعات و پیشرفت باشید.

بزرگترین کلید برای کشش مؤثر و عالی گوش فرا دادن به پیغام هایی است که از طرف بدن فرستاده می شوند و تنظیم و تعادل حرکات با توجه به این پیغام ها است. به آنچه احساس می کنید، اعتماد داشته باشید و با این روش مدت طولانی سالم و بدون آسیب خواهید ماند.