عید سعید فطر بر تمامی مسلمان جهان مبارک باد.

روش های اندازه گیری قدرت بدن

روش های اندازه گیری قدرت بدن

بسیاری از باشگاه های ورزشی فاقد هر گونه تست های معتبر برای اندازه گیری قدرت بدن و تورم و مقیاس های مربوطه هستند، اگر خودتان را ارزیابی نکنید نمی دانید چقدر بدن شما آمادگی دارد یا چقدر پیشرفت داشته اید. در این مطلب ۵ روش برای اندازه گیری قدرت بدن که توسط چند مربی و متخصص ورزش معرفی شده اند، بررسی می کنیم. مقیاس های ارزشیابی از زیر متوسط تا خیلی عالی رتبه بندی می شوند که میزان قدرت هر ورزشکاری را می توانند مشخص کنند.

تست شنای سوئدی ۳ دقیقه ای :

این تست توسط Martin Rooney طراحی شده است. انجام آن بسیار ساده است: تا جایی که می توانید شنای سوئدی را در مدت ۳ دقیقه انجام دهید. شنا سوئدی تست فوق العاده ای برای سنجش قدرت بالاتنه و استقامت کلی بدن، سینه و دست ها است و به وسایل خاصی نیاز ندارد، می توانید هر جایی آن را انجام دهید. این تست را هر ۶ تا ۸ هفته برای سنجش پیشرفت انجام دهید.

مقیاس رتبه بندی Rooney

زیر متوسط: کمتر از ۵۴

متوسط: ۵۵ تا ۷۴

خوب: ۷۵ تا ۹۹

عالی: ۱۰۰ تا ۱۱۰

خیلی عالی: بیشتر از ۱۱۱

شنای سوئدی

 

تست ددلیفت:

یک تست سریع اما سخت برای سنجش قدرت عضلات لگن، سرینی و همسترینگ است. این تست را باید یک بار انجام دهید و تا حد ممکن بیشترین وزنه را بلند کنید.

مقیاس رتبه بندی Sjostrom

زیر متوسط: کمتر از وزن بدن

متوسط: وزن بدن

خوب: بیشتر از وزن بدن

عالی: دو برابر وزن بدن

خیلی عالی: بیشتر از دو برابر وزن بدن

تست ددلیفت

تست بارفیکس

تست بارفیکس برای اکثر ورزشکاران بسیار ناخوشایند است! اگر تست بارفیکس را بدون وزنه انجام می دهید و فقط از وزن بدن استفاده می کنید، پیشنهاد می شود ۴ تا ۱۰ کیلو وزنه برای هر ست بارفیکس به وزن تان اضافه کنید. ۳ تا ۴ دقیقه بین هر تست استراحت کنید و به اضافه کردن وزنه ها ادامه دهید تا جایی که دیگر نتوانید ۳ تکرار را پشت سرهم انجام دهید.

مقیاس تست بارفیکس Gentilcore

زیر متوسط: ۰ تا ۱ تکرار با وزن بدن

متوسط: ۳ تکرار با وزن بدن

خوب: وزن بدن به اضافه ۴ کیلو

عالی: وزن بدن به اضافه ۱۱ کیلو

خیلی عالی: وزن بدن به اضافه ۲۲ کیلو

تست بارفیکس

 

تست اسکوات:

این تست توسط آقای Genilcore طراحی شده و مناسب سنجش قدرت عضلات پایین تنه بخصوص عضلات سرینی و چهار سر ران است. این تست را به صورت ۳ تکرار حداکثر انجام دهید. توصیه می شود برای اولین بار با وزنه ای شروع کنید که بتوانید تست را حداقل ۳ الی ۴ بار (نه بیشتر) انجام دهید. ۳ الی ۴ دقیقه استراحت کنید. سپس ۲.۵ تا ۴.۵ کیلو به هر طرف هالتر برای افزایش وزنه اضافه کنید و حرکت اسکوات را ۳ بار پشت سرهم انجام دهید. وزنه ها را افزایش دهید تا جایی که نتوانید ۳ بار پشت سرهم حرکت اسکوات را انجام دهید. وزنه ای که قبل از نقطه شکست بلند کرده اید حداکثر قدرت شما در تست اسکوات ۳ تکراری است.

مقیاس ارزشیابی تست اسکوات Genilcore

زیر متوسط: ۷۵ درصد وزن بدن

متوسط: وزن بدن

خوب: ۲۵/۱ برابر وزن بدن

عالی: ۵/۱ تا ۷۵/۱  برابر وزن بدن

خیلی عالی: بیشتر از ۷۵/۱  درصد وزن بدن

تست اسکوات

تست The Getup

تست ترکیه ای get up توسط Dan John مربی تمرینات قدرتی به عنوان یک تست برای سنجش قدرت برای کلیه ورزشکاران و برای افزایش تمرکز طراحی شده است. برای اولین بار سعی کنید در هنگام بلند شدن تعادل یک لیوان پر از آب را حفظ کنید.

مقیاس ارزشیابی تست The Getup

زیر متوسط: ۲/۱ حرکت بدون وزنه

متوسط: حرکت کامل بدون وزنه

خوب: حرکت کامل با لیوان پر از آب

عالی: حرکت کامل با دمبل ۱۶ کیلویی

خیلی عالی: حرکت کامل با دمبل ۲۴ کیلویی

GETUP تست

تاثیر خواب بر تمرینات و عضلات

Posted: 20 Jan 2015 05:37 AM PST

تاثیر خواب بر تمرینات

بیشتر ورزشکاران برای رسیدن به اهداف خود در ورزش به تغذیه و تمرین اهمیت زیادی می دهند، اما آیا می دانید خواب چه اثر شگفت انگیزی بر نتیجه تمرینات شما دارد؟ اگر سخت درگیر تمرینات هستید، اما خواب مناسب ندارید، به احتمال زیاد نتیجه مناسبی را از تمرینات نمی گیرید.

خوابیدن به شما انرژی می دهد:

در مطالعه ای در دانشگاه  نورس وسترن، محققین رابطه بین خواب و تمرینات را بررسی کردند و  دریافتند زمانی طولانی برای به خواب رفتن و مدت زمان خواب کمتر، بر عملکرد ورزش در اجرای تمرینات روز بعد تأثیرگذار است. دیگر مطالعه انجام شده در دانشگاه استنفورد بر روی بازیکنان بسکتبالیست بیانگر این بود که افزایش زمان خواب سرعت حرکت، دقت و احساس خوب بودن را در بازیکنان را افزایش داده است. اگر شما خسته و کسل هستید، احتمالا” انرژی و انگیزه کمتری در طی فشار تمرینات خواهید داشت.

خواب بر روی هورمون های سوخت و ساز مؤثر است:

شبکه پیچیده ی هورمون های بدن نشانه های مختلفی از سیستم بیولوژیک بدن بوده که همراه با خوابیدن نقش مهمی را در بدن بازی می کند. برنامه خواب نامنظم و محرومیت از خواب می تواند تأثیر منفی بر سوخت و ساز داشته باشد، برخلاف این تأثیر، خواب می تواند بر عملکرد بدن و نگهداری وزن مناسب و سالم مؤثر باشد.

نداشتن استراحت و خواب کافی باعث کاهش حساسیت انسولین، افزایش خطر افزایش وزن و دیابت را به دنبال دارد. سطوح هورمون رشد کاهش یافته و بدن در ترمیم و تقویت عضلات بازدهی کمتری خواهد داشت. سطوح هورمون های گرسنگی بدن تغییرکرده  و شما را بیشترگرسنه می کند. همچنین سطوح کورتیزول افزایش یافته، بر میزان قند خون، عضلات و استخوان ها،  دوره درمان بدن و سوخت و ساز تأثیر می گذارد.

خواب به عضلات شما کمک می کند:

یکی از نقش های کلیدی استراحت ذخیره سازی بافت ها در سطوح سلولی و درمان آسیب ها است. هورمون رشد در طی خواب بیشترین ترشح را دارد که برای ترمیم بافت ها، عضلات  و رشد عضلات استفاده می شود. یک مطالعه توسط محققین نیوزلند، بیانگر این بود که اختلالات در  ریکاوری عضلات و انباشتگی گلیکوژن بعد از محرومیت خواب، باعث کاهش عملکرد و انرژی می شود. فرآیندهای که در زمان استراحت رخ می دهد، برای بدنسازی  و برای ریکاوری بدن بعد از تمرینات سخت و شدید خیلی مهم می باشند. کاهش خواب باعث کاهش دستیابی شما به اهدافتان شده و بر عملکرد فردای شما تاثیرگذار می باشد.

خواب به تغذیه سالم و صحیح شما کمک می کند:

یک ذهن استراحت کرده در مقایسه با ذهن خسته، ظرفیت آگاهی بیشتری برای اجتناب از رژیم های غذایی سخت و ضعیف کننده دارد همچنین ذهن خسته غذاهایی با کربوهیدرات، شکر و نمک بالا را بیشتر از گزینه های سالم به دلیل اختلال در تصمیم گیری ترجیح می دهد. نتیجه مطالعات نشان می دهد که فرد محروم از خواب تمایل بیشتری  برای مصرف کالری در آخرشب دارد، اما خواب مناسب باعث می شود در آخر شب کالری اضافه دریافت نکنید و  برنامه تمرینی شما را در مسیر درست نگه می دارد.

به اندازه تمرینات بدنسازی به خواب اهمیت دهید:

ارتباط بین خواب و بدنسازی یک خیابان یک طرفه نیست! بسیاری از هورمون های آنابولیک بدن در هنگام خواب افزایش ترشح دارند که یکی از مهمترین آن هورمون رشد GH‌ است. یکی از عوامل تحریک کننده ترشح هورمون رشد خوابیدن است. پس اگر  قبل از تمرین بخوابید و سپس تمرین نمایید و در هنگام شب نیز  به میزان کافی بخوابید خیلی راحت و ساده ماحصل آن چیزی جز رشد و افزایش قدرت بیشتر نیست.

چگونه عادات خواب را بهبود ببخشید تا حداکثر نتیجه را بدست آورید؟

زمان خواب و بیداری خود را هر روز در زمان مشخص حتی در آخر هفته  تنظیم کنید. تلویزیون، کامپیوتر، تبلت و تلفن همراه را خارج از اتاق خواب تان قراردهید، اتاق خواب تان را تاریک کنید و اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، از موسیقی آرامش بخش، صدای طبیعت، کتب صوتی و یا مدیتیشن استفاده کنید. مصرف روزانه میزان کافئین را چک کنید، زیاده روی در مصرف کافئین باعث اختلال در خواب می شود، همچنین به مکمل های که مصرف می کنید، دقت کنید زیرا برخی از آن ها حاوی ترکیباتی هستند که باعث بد خوابی می شوند.